Invata jocuri

Evolutie

Obiective: Conversatie / vocabular (orice clasa de cuvinte, dupa preferinta)
Materiale didactice necesare: -

Iata o idee interesanta pentru a organiza jocuri: o scara a evolutiei pe care elevii s-o poata urca pe parcursul unui joc.
Din regnul animal, de exemplu: sa ajunga de la gandacel - la om, prin stadiile intermediare de soricel, pinguin, pisica, delfin, maimutica, sau cum o vrea imaginatia dumneavoastra si a lor. E de preferat ca scara evolutiva sa fie reprezentata grafic pe tabla.

2 elevi sunt pusi fata in fata: ei isi pun fiecare altuia intrebari din conversatia uzuala deja invatata (how are you? how old are you? are you a boy?). Cel care nu reuseste sa dea un raspuns adecvat scade de pe aceasta scara, cate o treapta, pana la cel mai de jos stadiu posibil). Castigatorul avanseaza la stadiul imediat urmator (soricel, sa zicem), urmand sa joace cu alt competitor de rangul lui pentru a avansa.

maimutaCel care ajunge la rangul suprem (om, de exemplu), poate ,,juca" cu profesorul, pentru ca apoi sa-i ia locul si sa conduca ora.
Topica jocului poate fi schimbata: de exemplu, in locul unei conversatii uzuale, elevii isi pot pune unul altuia intrebari privind obiectele din clasa: 'what color is the ball on the table'?

Sau, daca sunt mai incepatori, se poate alege un domeniu, iar elevii trebuie sa spuna, fiecare, cate un alt cuvant referitor la acel domeniu: de exemplu - se va lua domeniul 'food & drinks'. Fiecare competitor trebuie sa rosteasca un cuvant legat de tema data, deci un cuvant nespus de ceilalti pana la el.

Baietii pot agreea o alta "scara evolutiva": de la baiat - la politist sau sherif prin stadii de incepator, ajutor de politist, etc...

Adaugă comentariu

Codul de securitate
Actualizează

Spune si altora: