Invata jocuri

De-a ghicitul: ce este?

Obiective: vocabularul in ansamblu / descrieri (adjective, substantive), interogativul, etc.
Materiale didactice necesare: se improvizeaza

la o idee simpla: elevii trebuie sa ghiceasca despre ce li se vorbeste / ce li se sugereaza.

A.
La cei mai micuti se poate incepe cu…animalele domestice: unul din ei imita un animal iar ceilalti trebuie sa-i spuna numele, in engleza, fireste:

- Is it a cat? – Yes, it is / No, it isn’t.
Elevul care ghiceste e urmatorul la rand sa imite un animal. La fel de bine, imitatul poate fi inlocuit de 'mima'.
Odata cu extinderea vocabularului, se poate trece si la alte clase de cuvinte.

B. 
Mai de folos este insa inlocuirea imitatiei cu o descriere verbala. Descrierea este intai sumara, urmand a fi completata pe parcurs. 
Ex.: it is an animal… (asteapta primele tentative de ghicit)…It has four legs…it is domestic…the man’s best friend…

C.
Cu adevarat important e mometul in care profesorul renunta la descriere si se rezuma doar la a le raspunde celor mici.
Si va stepta intrebarile elevilor, fie de tip:
- inchis (cu raspuns da/nu) – is it big?
- deschis (what colour is it?)
Regulile se vor stabili de la inceput.
E de preferat, mai ales la intrebarile deschise, ca locul profesorului sa fie luat de un elev, pentru a-i solicita acestuia la maxim cunostintele de engleza.
(Locul profesorului va fi luat, de obicei, de primul elev care ghiceste corect.)

(Nota: e bine ca profesorul sa stie ce au de gand elevii sai sa ii faca pe ceilalti sa ghiceasca...Copiii pot da raspunsuri gresite la intrebarile celorlalti si e bine sa fie corectati. La sfarsitul jocului, conducatorul de joc le poate arata celorlalti un cartonas sau o imagine a obiectului care a fost dat spre ghicit...si sa le inlature suspiciunile).boy wink

D. 
Jocul poate fi jucat pe echipe:

1> Una din ele isi va 'delega' un reprezentant care sa-i puna la ghicit pe membrii ceilalte echipe. Daca acestia ghicesc, primesc un punct. sau

2> Un jucator din afara celor 2 echipe (sau profesorul) ii va pune pe concurenti sa ghiceasca. Bineinteles, jucatorul care ghiceste aduce echipei sale un punct.

Varianta: Mima - Personajul

La fel, unul din elevii poate fi rugat sa mimeze (fara cuvinte!) un personaj dintr-o poveste invatata de curand. Ceilalti copii trebuie sa ghiceasca despre ce personaj este vorba si, de asemenea, sa explice cum au gandit...

Varianta: Unde este?

La fel, se poate ascunde din timp un obiect (marcat intr-un anumit fel). Elevii sunt rugati la un momentdat sa inchida ochii, timp in care profesorul ascunde ceva… Elevii urmeaza sa incerce sa ghiceasca atat despre ce obiect e vorba, cat si unde e ascuns. Se accepta intrebari inchise (cu raspuns da / nu), de genul:
- Is it near the blackboard? pentru a afla unde este
- Is it made of plastic? pentru a afla ce este
Castigatorul este urmatorul conducator de joc.

Adaugă comentariu

Codul de securitate
Actualizează

Spune si altora: